The Makeup Addict

www.themakeupaddict.blogg.no

Hvordan redusere stress i hverdagen 12.07.2016, kl. 21:42

Jeg er alltid for stresset i hverdagen, og de siste ukene har stressnivet mitt vrt farlig hyt med jobb, trbbel i konomien, for mange gjreml og generelt en slitsom hverdag privat. Stress er ikke bra for kroppen og kan i lengden f alvorlige konsekvenser, derfor tenker jeg i dag fokusere p et par tips for unng dette, ettersom jeg rett og slett ikke har interesse eller energi til skrive om noe annet. 

1. Fokuser p deg selv. Ja, jeg vet det sikkert er hundre ting du m bekymre deg over og tenke p hver dag, men hvis du er for mye stresset og tar p deg for mye gr det bare utover deg selv og din helse. Noen ganger m man faktisk bare ta et pust i bakken og fokusere fullt og helt p seg selv, og sette sine behov foran andres.

2. Ta deg en hviledag. Legg fra deg alt du fler du m gjre og alle bekymringer (s godt det gr), og bare slapp helt av. Kanskje lettere sagt enn gjort, men det er s utrolig viktig. Kroppen trenger ta det med ro nr den utsettes for stress, s legg bort alt av jobb, gjreml og aller helst skjerm og teknologi, les en bok og tenn et lys, lag en kopp te og ta en velfortjent pause, hvertfall en liten stund.

3. Reduser mengden med gjreml. Ogs veldig sentralt, ikke ta p deg for mye enn hva du selv takler. Jeg vet at den gylne regelen er ikke utsette ting, men i noen tilfeller er det faktisk nkkelen til ikke slite seg helt ut. Stresser du med alt du egentlig har tenkt p gjre i ferien? Legg det unna og gjr kun det aller ndvendigste.

4. Fokuser p det mentale. Den psykiske og fysiske helsen gr hnd i hnd, og har det for mye tenke p eller har et for hyt stressniv vil dette ikke bare gjre deg utslitt, men ogs utsette kroppen lette for sykdommer og varige skader. Test ut mindfullness, eller bare ta en total pause, din helse er det viktigste.

5. Ha et godt og variert kosthold. Hres kanskje ikke s viktig ut relatert til stress, men det er det absolutt. Ordentlig god og sunn mat gir deg mer energi, som gjr at du har mer g p i stressende situasjoner. Spiser du mye fast-food og uren mat vil blodsukkernivet ditt vre altfor ujevnt og du vil bare bli enda mer utslitt.

6. Ta deg en lett treningskt. Ja, det hjelper faktisk, noen ganger trenger du bare litt frisk luft og en kjapp pause fra din stressende hverdag. Ta deg en deilig gtur eller joggetur og bare blokk deg selv ut fra resten av verden, gjerne med litt ordentlig god musikk. Yoga er ogs en helt fantastisk mte f slappet av og strukket ut kroppen, noe som ofte har hjulpet meg.

7. Lr deg si NEI. Dette mtte jeg lre p den harde mten, men har du en deltidsjobb, eller en fulltidsjobb for den sagts skyld, ikke fl at du alltid trenger si ja til ekstravakter eller ekstra arbeid. Du skal ikke presse deg selv til mer enn ndvendig, og hvis du allerede er stresset skal du hvertfall fokusere p at kroppen trenger restitusjon, ogs fra hverdagen. Lr deg ordet "nei", og bruk det!

8. Sist men ikke minst: f deg nok svn! Dette er ofte nevnt, men kanskje noe av det aller viktigste. Kroppen trenger rikelig med svn og hvile for fungere, og de to ekstra timene hver natt kan ha utrolig mye si. Minst 6-7 timer hver natt, og fr du legger deg er det alltid lurt legge fra seg mobilen og pcen i god tid s du fr litt ekstra skjermfri fr du legger deg i sengen. Unng gjerne sjekke mobilen nr du har lagt deg, ofte sovner du fortere og sover bedre nr ynene er mindre forstyrret av slikt lys :-)

#skjnnhet #sminke #kosmetikk #makeup #hudpleie #skincare #omtale #review #beauty #drugstore #highend #ootd #anbefaling #mote #fashion #stress #stressrelief #reducestress
 

Snack tips 16.03.2016, kl. 11:55

Det virker som mange av dere har satt pris p at jeg lager slike matinnlegg, og til tross for at dette er en skjnnhetsblogg er hva du putter i deg like viktig for bde hud og helse, som hva vi tar i ansiktet. Jeg er en skikkelig godtemoms, og elsker alt av smgodt, sjokolade og popcorn, men det er ikke noe man br spise hver dag. Denne lille snacksretten er en av mine favoritt bde midt p dagen og om kvelden, og den fjerner sukkersuget som ingenting annet. For en litt sunnere variant foretrekker jeg bruke sukrin fremfor sukker, siden det er noe jeg prver holde meg unna i hverdagen, men vil du heller bruke vanlig hvitt eller brunt sukker s gjr gjerne det.

INGREDIENSER
- Et eller flere epler
- Kanel
- Sukrin eller vanlig sukker

FREMGANGSMTE
Skjr opp eplet/eplene og legg p en tallerken. Dryss kanel og sukrin (eller vanlig sukker) over eplebitene i nsker mengde, og s er det bare hive innp! Vil du gjre eplebitene ekstra ste og karameliserte, putt den i oven i en ildfast form i cirka 5-7 minutter.



#skjnnhet #sminke #kosmetikk #hudpleie #omtale #snacks #snacktips #snackstips #food #healthy #fitness #skincare #drugstore #highend #review #beauty #makeup #ootd #anbefaling #mote

Sunnere omelett 10.03.2016, kl. 10:14

Den siste tiden har jeg vrt skikkelig glad i egg, mye fordi jeg ikke har s mye annet i kjleskapet (studentlivet, hehe), og siden det virket som dere likte de forrige mat-innleggene jeg har laget deler jeg enda et lite mltidstips fra min side. I dag tenkte jeg dele enda et raskt og enkelt frokost/lunsjmltid som inkluderer egg, med et litt sunnere twist. Hper dere fr en herlig dag alle sammen!

INGREDIENSER
- Olivenolje eller matolje
- To hele egg
- 5 eggehviter
- Cirka en halv neve oppskjrt ost
- Cherry tomater
- Hjertesalat
- Salt og pepper om nsket

FREMGANGSMTE
Pisk sammen eggene, eggehvitene og osten og tilsett nsket mengde med salt og pepper. Hell i oppvarmet panne med olje, og legg p lokk. Vent til omeletten er fast fr du deler den i to om nsket og legg p tallerken. For litt ekstra vitaminer, skjr opp salat, tomat eller/og andre grnnsaker og ha p siden. Mltidet tar toppen 10 minutter og smaker kjempegodt til bde frokost, lunsj og middag.

Q: Hva liker dere spise til frokost/lunsj?



#skjnnhet #sminke #kosmetikk #hudpleie #omtale #lunchtip #lunsjtips #food #healthy#fitness #skincare #drugstore #highend #review #beauty #makeup #ootd #anbefaling #mote
 

Proteinrik og superrask lunsj 08.03.2016, kl. 12:10

Jeg har sjeldent tid eller tlmodighet til lage meg selv en skikkelig god lunsj, s jeg leter alltid etter raske og deilige alternativer som tar kort tid og ikke krever mange ingredienser. Eggerre med salat p siden er noe jeg har spist masse den siste tiden, det smaker kjempegodt, er supersunt og tar meg kun toppen 5 minutter tilbrede! Dette er noe som kan lages til nesten alle mltider, og kan ogs pakkes i en liten boks til jobb eller skole.

INGREDIENSER
- Olivenolje eller matolje
- Ett helt egg
- 4 eggehviter
- Cherry tomater
- Hjertesalat
- Salt og pepper om nsket

FREMGANGSMTE
Varm opp oljen i pannen, knekk ett helt egg og eggehvitene og rr sammen til den blir fast. Tilsett salt og pepper om du vil. Skjr opp nsket mengde tomater og salat, putt alt sammen p en tallerken, og voil! Superenkelt, supersunt og med masse proteiner.

Q: Vil dere ha flere slike mattips fremover, og har dere noen nsker?

#skjnnhet #sminke #kosmetikk #hudpleie #omtale #lunchtip #lunsjtips #food #healthy#fitness #skincare #drugstore #highend #review #beauty #makeup #ootd #anbefaling #mote
 

The Makeup Addict

Velkommen



Over gjennomsnittet glad i sminke og klr. Skriver for hjelpe andre som er nye i dette omrdet og viderefre mine tips, triks og meninger om ulike ting i ulike kategorier. Gr en del i omtaler og anbefalinger, som jeg hper kan hjelpe andre med finne de perfekte produktene, som passer til deg. Setter pris p tilbakemeldinger og forslag til hva jeg kan skrive om, hper det er til hjelp mine ste sm.

Add meg / Omtaler / FAQ

Blogg.no reklame

Sk i bloggen

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Bloggdesign

hits